Inloggen Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Dit is de Meander
    • Eigentijds montessori onderwijs
    • Ons team
    • Onderwijs op maat
    • Leerlingen die meer uitdaging nodig hebben
    • Vreedzame school
    • Schoolgids
    • Ons gebouw en faciliteiten
    • Bestuur
  • Praktische informatie
    • Schooltijden
    • Vakantierooster en vrije dagen
    • Jaarkalender
    • Aanmelden nieuwe leerlingen
    • Ziekmelden en verlof
    • Buitenschoolse opvang
    • Vertrouwenspersoon en klachtenregeling
  • Betrokken ouders
    • Contacten met ouders
    • Ouderportaal
    • Ouderraad
    • Medezeggenschapsraad
  • Contact
Groei
Aandacht
Verbinding
Autonomie

Vertrouwenspersoon en klachtenregeling

Klachtenregeling

Waar mensen werken, kunnen er situaties ontstaan waarbij zaken anders lopen dan verwacht. In die gevallen is het uitgangspunt van SPO Utrecht dat wij problemen en verwachtingen eerst binnen de school bespreken. Wij nemen samen de verantwoordelijkheid om tot een oplossing te komen. Mocht dit niet leiden tot overeenstemming, dan kan deze klachtenregeling worden doorlopen: 

Als iemand een probleem ervaart binnen de school neemt diegene contact op met degene die het probleem heeft veroorzaakt, tenzij de aard van het probleem zich daartegen verzet.  

Als dat contact niet tot een oplossing leidt, legt diegene het probleem voor aan de directie. Ook kan er voor gekozen worden om het probleem te bespreken met de klachtcontactpersoon of het probleem voor te leggen aan een vertrouwenspersoon. 

Als het probleem niet is of wordt opgelost binnen de school, kan een klacht worden ingediend bij het bestuur of de landelijke klachtencommissie. 


De klachtcontactpersoon

De klachtcontactpersoon op de Meander is: Hellen Klerkx. 
De klachtcontactpersoon is een aanspreekpunt bij klachten, hij/zij neemt zelf geen klacht in behandeling. Hij/zij informeert de klager over de mogelijkheden die de klachtenregeling biedt.

Als de klager een klacht wil indienen, wijst de klachtcontactpersoon de klager op de mogelijkheid contact op te nemen met de vertrouwenspersoon en/of brengt hij de klager in contact met een persoon die de klacht kan wegnemen. 


De Vertrouwenspersoon 

De externe vertrouwenspersoon bij de SPO is: Ankie Theelen. 
Hij/zij wordt aangesteld door het bestuur. 
De vertrouwenspersoon  

  • gaat na of de klacht door bemiddeling kan worden opgelost. 

  • gaat na of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het formeel indienen van een klacht. 

  • kan de klager begeleiden bij het indienen van de klacht.

 

Meer informatie vindt u in de schoolgids. Daar vindt u ook de contactgegevens van de klachtcontactpersoon en de vertrouwenspersoon.

Snel naar

Onze school

Schoolgids

Kind aanmelden

Ouders en school

Onze school Dit is de Meander Eigentijds montessori onderwijs Ons team Onderwijs op maat Leerlingen die meer uitdaging nodig hebben Vreedzame school Schoolgids Ons gebouw en faciliteiten Bestuur
Praktische informatie Schooltijden Vakantierooster en vrije dagen Jaarkalender Aanmelden nieuwe leerlingen Ziekmelden en verlof Buitenschoolse opvang Vertrouwenspersoon en klachtenregeling
Betrokken ouders Contacten met ouders Ouderportaal Ouderraad Medezeggenschapsraad
Contact

Centrumlaan 1
3454 CX De Meern
030-6662681
directie.meander@spoutrecht.nl
Annick van der Geest

  • Cookie settings

Powered by Social Schools